گفتگوی اختصاصی درباره تغییر کتاب های کوچکسال

  • تاریخ
  • دسته
    اخبار

مصاحبه شونده: سرکار خانم نگین رخام

• مسئول علمی دپارتمان کوچکسال

• دو دهه سابقه تدریس

• مدرس دوره های آیلتس

• مدرس دوره های تربیت مدرس (T.T.C)

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت سرکار خانم رخام، در ابتدا از شما تشکر میکنم که میان دغدغه های فراوان، وقت خود را برای انجام این مصاحبه در اختیار ما قرار دادید. ما در این مصاحبه قصد داریم به کمک شما همکار گرامی، به تعدادی از سوالات متداول والدین درباره تغییر کتاب های دپارتمان کوچکسال پاسخ داده تا خانواده ها با اطلاعات جامع تر به استقبال این تغییر کاربردی بروند.

سوال اول: به چه دلیل تصمیم گرفتید کتاب های دپارتمان کوچکسال را تغییر دهید؟

- امروزه بیشتر زبان آموزان و حتی خانواده های آنها علاقه بیشتری به مکالمه نشان میدهند و تمایل دارند که زبان را به صورت مکالمه محور آموزش دیده تا بتوانند مکالمه قوی تری داشته باشند. به همین علت ما تصمیم گرفتیم کتاب هایی با محوریت مهارت های گفتاری و شنیداری به دپارتمان اضافه کنیم. البته به این نکته دقت کنید که کتاب های انتخاب شده بر محور هر چهار مهارت زبان طراحی و برنامه ریزی شده اند، ولی تاکید بیشتری بر مهارت های شنیداری و گفتاری دارند.

سوال دوم: لطف میکنید مراحل تغییر کتاب را برایمان شرح دهید؟

- از زمانی که تصمیم گرفتیم متناسب با اهداف جدید کتاب های دپارتمان کوچکسال را تغییر دهیم، تا امروز چیزی حدود 300 ساعت زمان صرف برنامه ریزی پلن های جدید، تنظیم سوالات مربوط به آزمون های انطباق سازی و جلسات مربوطه شده است. در این راستا همکاران زیادی در موسسه ما را یاری کردند که از آنان کمال تشکر و قدردانی را دارم.

سوال سوم: دپارتمان کوچکسال چه برنامه ای برای سطح بندی زبان آموزان متناسب با کتاب های جدید دارد؟

- همه ی زبان آموزان در آزمونی تحت عنوان "آزمون انطباق سازی" شرکت میکنند و با توجه به نتیجه این آزمون، سطح هر زبان آموز متناسب با کتاب های جدید مشخص شده و زبان آموزان متناسب با سطحشان مجددا گروه بندی میشوند.

سوال چهارم: تعداد جلسات، تعداد ترم و هزینه های دوره های جدید چه تغییری میکند؟

- ترم بندی و پلن های آموزشی را به نحوی نوشته ام که هیچگونه تفاوتی با ترم های قبل ندارد.

سوال پنجم: با توجه به تغییر کتاب ها آیا تغییری در مدرسین دوره ها ایجاد خواهد شد؟

- کلیه مدرسین دپارتمان کوچکسال در طی یک دوره آموزشی دو روزه، با کتاب های جدید، نحوه ی تدریس و موارد مرتبط با آن آشنا خواهند شد.

سوال ششم: آیا ممکن است شما بر اساس نتیجه انطباق سازی، زبان آموزی را به سطح پایین تر بفرستید؟

- بر اساس اطلاعات، مشاهدات و آزمون هایی که از دپارتمان کوچکسال داشته ام بعید میدانم که چنین اتفاقی بیفتد، مگر اینکه مورد خاصی باشد.

سوال هفتم: ضمن تشکر از شما بابت اینکه وقت خود را برای این گفتگو در اختیارمان قرار دادید، اگر نکته دیگری هست بفرمایید.

- لازم است قبل از هر چیز از کلیه خانواده هایی که در این 20 سال با موسسه همراه بوده اند تشکر کرده و به این نکته اشاره کنم که یکی از افتخارات زبان مهر، استفاده از زبان آموزان فارغ التحصیل همین مرکز در تدریس دوره های دپارتمان کوچکسال است و انصافا فارغ التحصیلان موسسه نیز توانسته اند پس از گذراندن دوره های تربیت مدرس (T.T.C) به بهترین نحو ممکن از پس این کار بر آیند. امیدوارم با برنامه های پیش رو بتوانیم تعداد این افراد را هر روز بیشتر و بیشتر کنیم.