آزمون آیلتس تا اطلاع ثانوی در ایران لغو شد؟!

  • تاریخ
  • دسته
    اخبار

بسیاری از داوطلبان آزمون رسمی آیلتس از روز چهارشنبه 21 دی ماه در تماس با مراکز مجاز آزمون آیلتس پیام زیر را دریافت کرده اند:

“با سلام؛ … تمامی آزمون های آیلتس در سرتاسر کشور از اسفند ماه تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد. لطفا دقت بفرمایید برگزاری آزمون فقط برای داوطلب هایی  که تا به امروز ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ در ماه های اسفند به بعد ثبت نام کرده اند، برگزار خواهد شد.”

پیرو این پیام برخی از سایت های مراکز مجاز آزمون آیلتس در ایران، ظرفیت آزمون های اسفند ماه را تکمیل شده اعلام کردند. البته لازم به ذکر است که تا این لحظه هیچ اطلاعیه ای درباره علت لغو، صحت لغو آزمون آیلتس در ایران و یا موقتی بودن آن در سایت سازمان سنجش منتشر نشده است. در صورت صحت داشتن این خبر، ممکن است یکی از دلایل لغو آزمون آیلتس دشوار بودن انتقال پول به سازمان IDP به دلیل تحریم‌های بانکی باشد.

نکات مهم:

• آزمون های دی و بهمن 1401 طبق روال قبل برگزار شده و امکان ثبت نام آزمون در مراکز مجاز آزمون آیلتس برای تاریخ هایی که هنوز ظرفیت دارند فراهم است.

• آزمون های اسفند 1401 و فروردین 1402 برای داوطلبانی که تا تاریخ 21 دی ماه نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، طبق روال قبل برگزار میشود اما تا اطلاع ثانوی امکان ثبت نام افراد جدید در آزمون های اسفند به بعد وجود ندارد چرا که در حال حاضر ظرفیت این آزمون ها در سایت های مراکز مجاز تکمیل است.

• اطلاعات دقیقی درباره این که لغو برگزاری آزمون ها تا چه تاریخی ادامه دارد در دسترس نیست و داوطلبان باید اخبار دقیق را از طریق سایت سازمان سنجش دنبال کنند.