تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳

  • تاریخ
  • دسته
    TOEFL

آزمون تافل IBT

آزمون تافل iBT که توسط ETS ایجاد شده است، معتبرترین، پذیرفته‌شده‌ترین و برگزیده‌ترین آزمون مهارت آکادمیک زبان انگلیسی است که برای تحصیل، کار و مهاجرت استفاده می‌شود. بیش از 11500 موسسه در بیش از 160 کشور در سراسر جهان از نمرات TOEFL iBT برای تصمیم گیری درباره پذیرش دانشجو استفاده می‌کنند. این آزمون در مقاصد محبوب انگلیسی زبان از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، ایرلند، استرالیا و نیوزلند، 100% کاربرد دارد و به میلیون‌ها دانشجو در مهاجرت تحصیلی خود به خارج از کشور کمک کرده است.

تغییرات تایید شده آزمون تافل  ۲۰۲۳ در سایت ETS 

ETS با پیگیری مستمر نیازها و خواسته های داوطلبین به منظور ایجاد یک تجربه بهینه برای شرکت کنندگان در آزمون، تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده است.
طی چند ماه آینده، شرکت کنندگان در آزمون می‌توانند انتظار داشته باشند که در آزمون کوتاه‌شده تافل iBT  شرکت کنند. اعمال این تغییرات از 26 جولای 2023 آغاز می‌شود و طبق آن، آزمون کمتر از دو ساعت طول می‌کشد – در حالیکه قبلاً سه ساعت بود.
آمیت سواک، مدیر عامل ETS  درباره تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳گفته است: «ETS  آزمون های دیگری را که بر مفاهیم آموزش و یادگیری جدیدی تکیه دارند، برگزار می‌کند که البته تافل هسته اصلی آنها ست. تافل نزدیک به شش دهه است که یک آزمون استاندارد بوده و این تغییرات جایگاه آن را بهتر نشان می‌دهد. مهم‌تر از همه، این تغییرات براساس چشم‌انداز مشتریان و ذینفعان ما ایجاد شده‌ است زیرا آنها بالاترین اولویت ما برای ارائه خدمات هستند.»

این تغییرات عبارتند از:
- درقسمت ریدینگ تنها  دو مقاله ارائه می‌شود که هر کدام ده سوال دارد. هیچ تغییری در محتوای مقالات و سبک سوالات ریدینگ  ایجاد نخواهد شد. 
- درقسمت لیسنینگ در مجموع 28 سوال کوتاه داده می‌شود و  هیچ تغییری در محتوا و سبک سوالات لیسنینگ  نیز ایجاد نخواهد شد.
- بخش اسپیکینگ نیز دقیقاً به همین صورت خواهد بود.
- در بخش رایتینگ دو سوال ارائه خواهد شد.  سوال اول همانند قبل یک سوال رایتینگ تلفیقی و دومین سوال، یک سوال بحث برانگیز آکادمیک (discussion) خواهد بود.

همچنین تمام نکات آزمون های قبلی نیز در مورد این بخش پابرجاست که شامل موارد زیر است:

  • هیچ توقفی در کار نخواهد بود. 
  • به تمام سوالات باید پاسخ داده شود
  • نمره منفی وجود ندارد.
  • کل زمان آزمون کمی کمتر از دو ساعت طول خواهد کشید.

برخی از جزئیات که در وب سایت ETS ذکر نشده اند، توسط مدیر عامل ETS آمیت سواک، در چین اعلام شده اند و عبارتند از:

  • تاریخ قطعی اعلام نمرات پس از اتمام آزمون به شرکت کنندگان داده می‌شود.
  • ثبت نام آزمون سریع تر و آسان تر خواهد بود.
  • ETS در ارتباط با شرکت کنندگان در آزمون سختگیرانه تر عمل خواهد کرد.

چه تغییراتی در ثبت نام تافل از 26 جولای ایجاد می‌شود؟

فرآیند ثبت نام بهبود یافته و به روزتر خواهد شد و در نتیجه سریعتر و آسان تر از قبل خواهد بود؛

  • یک تجربه برنامه ریزی واضح تر و ساده تر
  • بهبود قابلیت استفاده
  • طراحی ریسپانسیو موبایل
  • گزینه های پرداخت در هر کشور

گزارش نمرات طبق تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ چه تغییری خواهد داشت؟

به منظور افزایش شفافیت در گزارش نمره، شرکت کنندگان  می‌توانند تاریخ زمانی که انتظار میرود نمرات رسمی آنها در دسترس باشد را مشاهده کنند. همچنین  آنها اعلان‌های مربوط به تغییرات وضعیت نمره خود در حساب ETS را سریعا  دریافت خواهند کرد.

آزمون سخت تر خواهد شد یا آسان تر؟

از نظر کارشناسان، آزمون در همان سطح دشواری باقی خواهد ماند. آزمون کوتاه‌تر لزوماً آزمون ساده‌تری نیست. ETS همیشه سطح دشواری آزمون‌ها را در هر شرایطی  حفظ میکند.

آیا مثل قبل، بهترین نمرات کسب شده ثبت خواهد شد؟  

بله؛ ETS این را تایید کرده است.

چه زمانی منابع آماده سازی طبق تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ در دسترس خواهد بود؟ 

برخی از آنها در حال حاضر در دسترس هستند . منابع بیشتری نیز در راه است. 

آیا کتاب های راهنمای رسمی و آزمون های رسمی به روز می‌شود؟

 بله! ETS این را تایید کرده اما تاریخ انتشار مشخص نیست.

آیا هزینه تافل تغییر می‌کند؟

خیر! بر  اسا تایید ETS هزینه آزمون تغییری نخواهد داشت.

ساختار کلی آزمون پس از تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳

از 26 جولای 2023 می‌توانید انتظار داشته باشید که ساختار زیر را مشاهده کنید:

بخش

تعداد سوالات

زمان تخمینی

ریدینگ

20 سوال

35 دقیقه

لیسنینگ

28 سوال

36 دقیقه

اسپیکینگ

4 سوال

16 دقیقه

رایتینگ

2 سوال

29 دقیقه

زمان کل

زیر 2 ساعت

سوال رایتینگ جدید تافل iBT 

فقط یک نوع سوال تافل iBT  در سال ۲۰۲۳ تغییر خواهد کرد. طبق اخبار، یک سوال جدید و مدرن‌تر به نام «رایتینگ برای یک بحث آکادمیک» جایگزین سوال رایتینگ مستقل فعلی خواهد شد. در این سوال، از شرکت کنندگان در آزمون خواسته می‌شود تا در یک کلاس بحث آنلاین نظر خود را در مورد موضوعی اعلام کرده و از آن حمایت کنند.
مشاهده یک نمونه ترنسکریپت
راهنمای نمره دهی رایتینگ تافل iBT - به روز شده (PDF)

منابع تمرینی به روز شده تافل iBT 

با توجه به تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ منابع آماده سازی تافل iBT  نیز به روز شده است. از آنجاییکه تمام سوالات تافل iBT به جز یک سوال رایتینگ مثل قبل خواهد بود، بنابراین، تمام منابع آماده سازی موجود هنوز معتبر هستند و می‌توان از آنها برای آماده شدن برای روز آزمون استفاده کرد.
منابع آمادگی تافل iBT  که در ادامه معرفی می‌کنیم به‌روزرسانی شده‌اند تا با دستورالعمل‌ها و محتوای بازبینی‌شده آزمون‌هایی که از 26 جولای 2023 برگزار می‌شوند مطابقت داشته باشد. مطالب به‌روزرسانی شده بیشتری نیز در ماه های آینده طبق تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ به روز شده و به این صفحه اضافه خواهد شد.

شروع تست تمرین رایگان تافل iBT
کارنامه آزمون تمرینی رایگان تافل iBT (PDF)
مجموعه تمرین خواندن تافل iBT (PDF)
دانلود مجموعه تمرین گوش دادن تافل iBT با تراک های صوتی (زیپ)
مجموعه تمرین سخنرانی تافل iBT (PDF)
مجموعه تمرین نوشتن تافل iBT (PDF)
تست تمرین کامل جلد 30S
تست تمرین کامل جلد 31S  (فقط با ثبت نام آزمون قابل خریداری است)
دوره رسمی آمادگی تافل iBT
دوره رسمی TOEFL iBT Prep Course Plus
آزمون تافل TPO نسخه 74تایی

علاوه بر این، نسخه های به روز شده آزمون آزمایشی رایگان تافل iBT و مجموعه تمرین های تافل iBT اکنون در وب سایت تافل موجود است. سایر منابع آمادگی آزمون رایگان و پولی نیز به‌روزرسانی می‌شوند تا این تغییرات طی چند هفته آینده در آنها منعکس شود.

ثبت نام در آزمون پس از تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳

شرکت کنندگان در آزمون باید تمام مراحل معمول  را برای  ثبت نام در آزمون  مثل قبل طی کنند. آزمون‌های تافل iBT که از 26 جولای 2023 شروع می‌شوند، شامل تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ برای آزمون‌های کامپیوتری در مراکز آزمون و نسخه خانگی تافل iBT می‌شوند. این تغییرات در آزمون‌های TOEFL iBT Paper Edition اعمال نمی‌شوند.
شرکت‌کنندگان می‌توانند آزمون خود را به صورت رایگان در حساب ETS خود تا 30 آوریل 2023 تغییر دهند. در این دوره از همه هزینه‌های زمان‌بندی مجدد صرف نظر می‌شود و زمان‌بندی مجدد باید تا ساعت 11:59 شب به وقت محل آزمون روز قبل از امتحان آزمایشی آنها درخواست شود. فرآیند ثبت نام ساده ای که از جولای 2023 آغاز می‌شود به شرکت کنندگان در آزمون امکان می‌دهد یک حساب کاربری ایجاد کرده و برای تاریخ آزمون TOEFL iBT سریعتر و آسان تر از همیشه ثبت نام کنند. علاوه بر این، مزایای بومی‌سازی‌ شده‌تر، مانند گزینه‌های پرداخت داخل هر کشور و به روش های منتخب در دسترس خواهد بود و در آینده نیز بیشتر خواهد شد. داوطلبانی که قبلاً برای آزمون تافل iBT ثبت نام کرده‌اند، اگر مایلند این تغییرات جدید را تجربه کنند، می‌توانند تاریخ آزمون خود را به صورت رایگان تغییر دهند یا تاریخ آزمون خود را به زمان دیرتری موکول کنند. زمان‌بندی مجدد روز آزمون را به صورت رایگان می‌توان تا 30 آوریل 2023 از طریق حساب تافل انجام داد.